Op 1 maart begon de meteorologische lente.
Dat werd de start van een nieuw thema.
De lentebloemen roken heerlijk in onze klas!
We praatten over de hyacint, het blauwdruifje en de paaslelies.
Alle kindjes brachten een bloempot mee.
Die mochten ze schilderen in een kleur naar keuze.
Daarna stempelden ze witte stippen op
de rand met een oorstokje.
's Anderdaags schepten ze potgrond
in de bloempot. Nu konden we zaaien.
Nog wat water geven en de tuinkers
kan groeien!
De bloempotjes sieren nu onze vensterbank.
Nu nog wat geduld en de plantjes komen zo te voorschijn.
Nu nog wat geduld en de plantjes komen zo te voorschijn.
Spel met de grote en de kleine plastic bloemen.
Bloemen maken met de steekparels in piepschuim.
Twee dezelfde tulpen zoeken.
Lentelotto
Ook Juleke hield van onze lentebloemen.
Hij kroop er zowaar tussen om eraan te kunnen ruiken;-)
We knutselden een hyacint.
Eerst een keukenrol schilderen...
...daarna propjes maken.
Dat is een goede oefening om de fijne
motoriek te stimuleren.
motoriek te stimuleren.
Zo, alles is klaar.
Nu nog "monteren".
Propjes in de lijm duwen en op de rol kleven.
In onze klas hadden we ook een bloementuintje
dat onderhouden moest worden;-)
Bloempotten, bloemen, gieters, harkjes, schepjes
het lag er allemaal.
Telkens mochten er twee kindjes in spelen.